Negatív

A világ "miértjei" -re keressük a választ. Vitaindító rövidebb-hosszabb vezérfonálból kiindulva szeretnénk mindent megfejteni. Oldalunktól nem áll távol az emelkedettnek tűnő témák bolygatása sem, esetenként filozófikus tartalom is megjelenik. Talán az oldal jelszava lehetne a címben is szereplő Negatív szó is, ami kifejezi azt is, hogy nem vagyunk optimisták! Ebbe belefér a pesszimizmus és a realizmus, ami egybe is esik néha (sajnos). Olykor szomorú témákat ironikusan fejtünk ki, hogy ezzel viccessé és nyomatékossá tegyük azt.

Friss topikok

  • Jerome Moro: Nagativizmus – szüleim haláltáncára emlékeztet a szó. Anyám küldetésszerűen tagadott (negált, elle... (2012.02.05. 17:23) Konstruktív negativizmus
  • Felicitasz: Szerintem az anya és a gyerek érdekeit nem érdemes élesen elválasztani. Teljesen igazad van abban,... (2010.08.06. 22:34) Akik otthon akarnak szülni...
  • konnor: "Ugyanis ez a bajszos fiatalúr nem volt nagyszerű ember, de még csak jó költő sem (arról nem is be... (2010.03.18. 17:34) Petőfi Sándor, a legnyomibb, magyarnak tartott költő-szerűség
  • keksz*: Az jó, ha van ilyen program már alsósoknak (bár nem értem, hogy a tanítónénik maguk miért nem tudj... (2009.05.12. 12:07) Kire bízzuk a gyerekek tanítását?
  • vagy_-_vagy: Engedtessék itt meg egy önkényesen kiragadott idézet Kierkegaard eszmefuttatásából: "A nyelvben r... (2009.03.20. 17:45) Gyilkos szavak

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

ClustrMaps

Védjük az állatokat!

Pedofil vagyok

2007.09.12. 10:45 | keksz* | 12 komment

Egy képzeletbeli játékra hívom a kedves Olvasót. Kérem, olvassa el a következő beszámolót, és ítélje meg a vádlott bűnösségét. Ugyan nem lett belőle bírósági ügy, engem mégis érdekelne mások véleménye.

„Pedofil vagyok. Akár ezzel is vádolhatnának! Alaptalanul. Történt ugyanis, hogy egy 13 évesekből álló csoport vezetőjeként félreérthető helyzetbe hoztak. Hobbimból adódóan 10-14 éves gyerekekkel foglalkozom, s talán későbbi munkám során pedagógus is leszek. A vád szempontjából teljesen mindegy, hogy milyen szakkört vezetek. A lényeges csak annyi, hogy tegezhetnek és hogy a sok beszélgetés közben jó kapcsolatom alakult ki a legtöbb gyermekkel. De ez is cél. Szóval térjünk rá a konkrét esetre. A hetedikesekkel idén kezdtük meg a 3. évünket. Az egyik kislány (aki közben egyre nagyobb és fejlettebb lett), nevezzük P-nek, elég kellemetlen helyzetbe hozott. A foglalkozás során sokszor ült mellettem, és mikor hozzám beszélt, többször is próbálta megsimogatni a vállamat vagy hozzámsimult. Ezek alig voltak észrevehetőek, s én minden esetben elhárítottam. Nem tulajdonítottam nagyobb eseményt nekik, hiszen sok oka lehet: vagy megszokott ez náluk (bár eddig nem viselkedett így), vagy tiszta szeretetre vágyik, vagy próbálgatja a nőiességét (szerintem ez a legvalószínűbb ennyi idős korában; kíváncsi arra, meddig tud elmenni, mit tud kiváltani belőlem). Ez még önmagában nem okozott problémát, de a véletlennek köszönhetően pont ezen az órán látszatra kivételeznem kellett vele. Ennek következtében egy másik lány a foglalkozás végén sértődötten hozzámvágta: „Végülis mindegy, hogy jövünk-e a jövő héten, neked az a lényeg, hogy a P-cskéd itt legyen. A kis szerelmed. P-cske jó ez így, jó ez úgy, jajj P-cském nem vagy fáradt?” A végét már parodizálásnak szánta. Ez a szerelem-ötlet nem tudom, honnan jött, egy felnőtt egyértelműen észrevette volna, hogy egy ilyen jelzés sem volt. De abban igaza volt, hogy a foglalkozáson több figyelmet fordítottam P-re. Hangsúlyozom, nem a személye, hanem a helyzete miatt tettem kivételt vele. Fáradtnak, letörtnek, kedvetlennek tűnt. A nehéz iskolakezdés miatt talán ő kevésbé tudott még visszaszokni a szorgos hétköznapokba, s a hét vége felé elég fáradt, ráadásul valószínűleg most volt a menzesze is (ami meglehetősen érzékenyen érinti az ilyen korú lányokat). Mivel nem nagy kedvvel dolgozott, ezért többször megkérdeztem:

  • Neked is jó lesz így, P?
  • Tudod velünk csinálni, P?
  • Ha nincs kedved, nyugodtan ülj félre.
  • Stb

Azaz emberként viselkedtem vele. A szó egyszerű és tiszta értelmében. Volt valaki, akinek éppen szüksége volt egy kis törődésre. Viselkedtem volna úgy, mint egy hideg és életunt tanár: „Nem az én problémám kicsim, oldd meg magad, de most dolgozz velünk, ami kötelező. Engem nem érdekelnek a kifogásaid. Kit érdekel, hogy meghalt a mamád, ma még meg gyakorolnod kell a holnapi dolgozatra…”. Mondtam volna ezt neki? Ezért van annyi probléma a fiatalokkal, mert mindenki negatívan áll hozzájuk, és nem segít nekik, csak megalázza őket. Én viszont tettem azt, amit a pedagógiai elvem parancsolt: embernek lenni a gyerekkel. Lehet, hogy még az is jólesett volna neki, ha megsimogatom a hátát. Bár nem tettem, de miért ne? Bűn lenne? Az is csak egy emberi érintés, egy hátsó szándék nélküli  gesztus. Miért kell rögtön félreérteni? Ha a tisztelt bíróság tagjaihoz odafut a 13 éves gyermeke, hogy a lelkét bántja valami, akkor ön a jogszabálygyűjteményben keresné a megoldást? Nem az lenne az első, hogy kifejezi megértését, és együttműködési szándékát? Én is csak ennyit tettem: tudtára adtam, hogy megértem a problémáját és együttérzek vele. A többi csak félreértés..”

Eddig idéztem a vallomásból. Érdekes etikai problémákat vet fel: vajon mi a határ ebben a kapcsolatban? Tehet-e annyit a szakkör vezetője, mint a gyerek szülei? Vajon miért értjük félre rögtön az ilyen helyzeteket?

Majd még én is leírom a véleményemet, de most az olvasók ítéletére vagyok kíváncsi.

Címkék: függőség gyerekek pszichológia felelősség

A bejegyzés trackback címe:

https://negativ.blog.hu/api/trackback/id/tr94163486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2007.09.14. 10:13:11

Az ilyen helyzeteket azért érti félre rögtön az emberek többsége, mert manapság átértékelődtek bizonyos dolgok a fejekben.

A határ ebben a kapcsolatban elég nyilvánvaló. Szakkörvezetőről beszélünk, nem tanítóról, mesterről. Azok valóban bensőségesebb kapcsolatok, ám az esetek többségében bármilyen felhangtól mentesek.

De attól, hogy valaki "csak" egy szakkört vezet, és nem egy egész osztálya van, attól még igen, lehet emberként, megértőként viselkedni. Sőt, kell.

De nem pótolhatja a szülőt, egyszerűen azért, mert nem olyanok a feltételek. Nem is kell pótolnia, nem az a feladata.

Másrészről meg a gyerekek hiába kicsi emberek, a gondolkodásuk valami elképesztő módon távol áll a felnőtt gondolkodástól. 13 évesek között valószínüleg tényleg kihívó jeleknek minősülnek az itt felsoroltak, hiszen nekik más az értékrendjük. Nem fogják fel, hogy egy tanárnak amúgy is az odafigyelés meg a törődés az egyik feladata. Azért nem fogják fel, mert az ő világukban ez még nincs meg, náluk ezek a dolgok teljesen mást jelentenek. Ez nem is baj, csak éppen a döntéshozóknak sem kellene ezt elfelejteni.

A gyerekek nagyon rá tudják szívni magukat egy témára (itt pl kollektíven beflesselték, hogy a szakkörvezető meg P között szerelmi kapcsolat van), és mivel az észérvek nem hatnak náluk (mert a gondolkodásuk alapjaiban más, mint a felnőtteké), ezért ilyen megjegyzésekben nyilvánulnak meg. Ez sem baj, a gyerekek ilyenek, csak itt sem szabad elfelejteni, hogy egy gyereknél ez mit jelent.

kacsaszor 2007.09.17. 11:31:55

Szerintem ennel sokkal egyszerubb a dolog: a mai gyerekek nagyresze nemtudja mi a buksisimi, egy vallra kezratetel, satobbi. Otthon ezt nem kapjak, nem szoktak meg, hogy ket ember nem csak szexualis celzattal erhet egymashoz. Fogalmuk nincs arrol, mi az, hogy \"Mi baj kisfiam/lanyom? Mi tortent?\" - kozben pedig egy kez/hat/fej simogatas, mert a szulok nagyreszenek erre nincs ideje/energiaja/satobbi. Mi az amit ellenben latnak? Minden mast.... :) Szoval szerintem sincs baj a tanarral aki ezt igy, inkabb azokkal a gyerekek szuleivel kene nemileg elbeszelgetni, akik ezeket az alapnak nevezheto dolgokat nem teszik meg a gyerekeikkel. Szomoru, hogy egy tanar, jelen esetben, 100x tobbet tudott adni P-nek, mint a tobbi gyerek szuloje (valoszinu egesz eleteben). Kivancsi lennek egy masik gyerek reakciojara is, ha esetleg ilyen figyelmet kapott volna o.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.09.28. 19:30:04

Nem szabad hozzaerni sem.
A kovetkezo pelda egy lengyel szociologus cikkebol valo, regen olvastam, szoval most csak roviditve tudom leirni.
Szova amerikaban tortent, hogy az ovodaban egy kisgyerek valami hengeres dologrol beszelt, amibol feher dolog jott ki. Az ovonok feljelentese nyoman - az apa minden tiltakozasa ellenere - az apat birosag ele citaltak kiskoru megrontasa vadjaval. Vagy valami hasonloval. Pedig lehet, hogy a kisgyerek ilyen itthon is kaphato flakonos tejszinhabrol beszelt....

Kitti 2008.02.26. 20:09:34

Háát már elnézést! Miez hogy megjött neki és akkor legyünk kedvesek vele, nem gondolja hogy ezt a többi osztály,csoport társ nem vesszi észre meg nem kezd el szívozzni?!Nekem ez a szöveg úgy mutatja be ezt a tanárt mintha Ő lenne a világ legjobb tanára lenne az egész világon?!Há mi ez??Na ne máá hogy "Most mindenki be tartja a jog szabájokat" elvet valjuk.....ez nekm egy kis túlzásnak tünik máár elnézést....

Kitti 2008.02.26. 20:35:49

És mi ez hogy fére értés,meg hogy ne foglalkozzank a gyerekekel...ez tévedés lehet úgyis foglalkoztatni egy gyerekett hogy ne nevezzék zaklatásnak stb... ja és a kedvencem,nem kell foglalkozni a gyerekell egyszer úgyis meghal kb ijyen volt...végülis minek fogglalkounk a pici babával hissz lehet hogy meg csecsemőkorban,végülis.Így is lehet "gondolkozni" de ez szánalmas s megvető.Mint mondták kiváncsi a véleményemre.Háát akkor tessék.El lehet ezen vitázni

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2008.03.02. 22:05:38

te itt szart sem írtál le Kitti, ezen nem lehet vitázni ;)

zolee 2008.04.06. 11:35:42

Meg tudom érteni. Úgy érzem én is pedofil vagyok.
El sem tudom képzelni, hogy egy velem egykorú csajjal jöjjek össze. A mi csajok mind olyanok, hogy minden apróság miatt dobják a pasijukat, például, hogy egy nap nem hívom fel kétszer, csak egyszer. Egy gyerek pedig sokkal jobban tud szeretni.
Csakhogy mivel emiatt börtönbe is lehet jutni, jobb inkább magányosan élni. Sokszor kérdezték tőlem is, hogy miért nem szedek fel egy csajt. De hát képtelen vagyok, hisz őrület, hogy milyen keresztkérdéseket tesznek fel! Az igazat nem mondhatom meg, és látniuk kell rajtam, hogy igazat mondok. Meglehetősen idegesítenek ezek a kérdések.
Természetesen nem akarok egy gyerekkel szexuális kapcsolatot létesíteni, csak szeretetre vágyom. Én mindig is jógyerek voltam, de nem élveztem ki kellőléppen az életet, hiányoznak tapasztalatok.
21 éves vagyok, nincs velem semmi probléma. Van munkám, szóval meg tudok élni úgy ahogy vagyok, csak az a probléma, hogy az én elméleteim a világról eltérnek a másokétól. Aki szeretne velem e-mail-ezgetni, írjon a szkeptikus@citromail.hu címre

csikcsongor 2008.04.09. 22:14:19

no komment
2244 . web . fc2 . com

zolee 2008.04.14. 09:20:44

Találtam egy weblapot. Ezt olvassátok el. Egy pedofil tesz vallomást érzéseiről és sok márról nyagyon részletesen, nyíltan és őszintén:

www.freeweb.hu/cybsex2000/magazin/cybma125.htm

Szeretnék vele e-mail-ezgetni, csak nincs meg a címe.

csikcsongor 2008.04.17. 11:44:41

Igen ? es megis hol ? Ugy irtam volna, hogy itt talaltam :
2244 . web . fc2 . com / kid / pedo . HTM

Zarko Sesum fan 2008.07.25. 23:15:48

Azt kell,hogy mondjam,hogy ez tényleg nagyon beteges dolog,hogy 21 évesen tetszenek a 11-15 éves kislányok ez eléggé beteges dolog.De abban semmi kivetni valót nem látok,hogy 17 éves lányok tetszenek azok már eléggé felnőttesek.4 év nem nagy korkülönbség annyi még abszolút belefér egy kapcsolatba de azért gyerekek nem kellene,hogy érdekeljenek téged mondjuk én is 21 éves vagyok jelenleg egyetemista hallgató illetve szeptembertől leszek majd az.Igazából engem a 17 évestől-25 éves csajok érdekelnek nagyon szépek,szexisek.De mondjuk azt el nem tudom képzelnil,hogy 12 éves kislányra nőként nézzek a szomszédomban is van 2 egy 12 és egy 14 éves engem speciel idegesítenek a ricsajuk és a gyerekes stílusuk miatt.De elnézem nekik mert még gyerekek.Viszont barátnőm 17 éves és igencsak felnőttes gondolkodású mondjuk én komolyabb vagyok kicsit de amúgy későn érő típus vagyok ő pedig korán érő így nagyon jól megértjük egymást.És gyereket is tervezünk kb 6 év múlva akkor én leszek 27 éves barátnőm meg 23.Két éve vagyunk együtt.Mondjuk én tudatosan választottam őt.Hiszen úgy gondolom,hogy a fiúnak kb 4 évvel kell idősebbnek lenni egy kapcsolatban,hogy az hosszú távon akár egy egész életen át működni tudjon és ne legyen gond,de ehhez persze más is kell pl:hasonló érdeklődés,személyiség stb.de hát nálunk ez szerencsére megvan úgy,hogy semmi probléma hála Istennek.
süti beállítások módosítása