Negatív

A világ "miértjei" -re keressük a választ. Vitaindító rövidebb-hosszabb vezérfonálból kiindulva szeretnénk mindent megfejteni. Oldalunktól nem áll távol az emelkedettnek tűnő témák bolygatása sem, esetenként filozófikus tartalom is megjelenik. Talán az oldal jelszava lehetne a címben is szereplő Negatív szó is, ami kifejezi azt is, hogy nem vagyunk optimisták! Ebbe belefér a pesszimizmus és a realizmus, ami egybe is esik néha (sajnos). Olykor szomorú témákat ironikusan fejtünk ki, hogy ezzel viccessé és nyomatékossá tegyük azt.

Friss topikok

  • Jerome Moro: Nagativizmus – szüleim haláltáncára emlékeztet a szó. Anyám küldetésszerűen tagadott (negált, elle... (2012.02.05. 17:23) Konstruktív negativizmus
  • Felicitasz: Szerintem az anya és a gyerek érdekeit nem érdemes élesen elválasztani. Teljesen igazad van abban,... (2010.08.06. 22:34) Akik otthon akarnak szülni...
  • konnor: "Ugyanis ez a bajszos fiatalúr nem volt nagyszerű ember, de még csak jó költő sem (arról nem is be... (2010.03.18. 17:34) Petőfi Sándor, a legnyomibb, magyarnak tartott költő-szerűség
  • keksz*: Az jó, ha van ilyen program már alsósoknak (bár nem értem, hogy a tanítónénik maguk miért nem tudj... (2009.05.12. 12:07) Kire bízzuk a gyerekek tanítását?
  • vagy_-_vagy: Engedtessék itt meg egy önkényesen kiragadott idézet Kierkegaard eszmefuttatásából: "A nyelvben r... (2009.03.20. 17:45) Gyilkos szavak

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

ClustrMaps

Védjük az állatokat!

A görög piramisok II, avagy a HÖK, az Egyetemi/Főiskolai Napok és a Gólyatáborok fölöslegességéről

2007.07.13. 12:03 | keksz* | 21 komment

Sajnos még nagyon sok negatív élményem és gondolatom van a mai magyar felsőoktatásról. Hangulataláfestésként nézzünk bele a következő videókba (elég hosszúak, ezért elég belőlük rövidebb szakaszt is megízlelni)

 

 

Igen! Már megint a hallgatókkal és a berúgásokkal, bulizásokkal van problémám. Miért is zavar ez? Mert papíron ezek az emberek lennének a jövő/ a fejlődés/ a világépítés felelősei. Elvileg ezeknek az embereknek is megadatott, hogy felkészüljenek egy-egy terület legmélyebb művelésére (ez egyben óriási felelősség is)… De ők nem élnek, sőt visszaélnek ezzel a helyzettel: elfogadják a támogatásokat, és csak évek múlva derül ki, hogy nem lettek volna méltók erre a bizalomra. Hiszen voltaképpen ez egyfajta beruházás az állam részéről (a „tudástőkébe”). További probléma, hogy mindezt állami pénzen teszik, az adófizetők zsebéből szedik ki a sok-sok pénzt. Ha már a pénzről van szó, hozzáteszem, hogy ezek a hallgatók nyafognak a legtöbbet, hogy sok a költség (UV-k, kocsmák, szoli a buta libáknak, akikről sosem értettem, hogy kerülnek be..), kevés a támogatás („Szegény, dogozó szüleidről még zsírt akarsz lehúzni, te rohadék?! Ahelyett, hogy tengeted a napjaid semmittevéssel és látszatfeladatokkal, inkább menj el minél hamarabb dolgozni. De te még arra is alkalmatlan vagy, te senki, mert egyetlen szakmához sem értesz egy szót sem! Talán a Tescóban pakolhatsz árut…”).

 

Ők „látszathallgatók”. Van iskolalátogatási igazolásuk, néha még látni is őket a tudás fellegváraiban. De funkcionálisan nem működnek. Inkább egyfajta túlélőművészek (valahogy átcsusszannak a vizsgákon, megszerzik a diplomájukat – aztán mikor kikerülnek, pár szakszó hangoztatásával próbálják hirdetni, hogy ők nagyon is értelmiségiek). Most őszintén: kell ez nekünk? Most őszintén: ha már egyszer eltartjuk ezeket az élősködőket, miért kell még a kedvükben is járni? Miért kell nekik Egyetemi/Főiskolai Napokat szervezni, ahol kamaszként buliznak és viháncolnak egy jó nagyot (persze a tudományos konferenciákon egy-két hallgató ül csak)? Miért kell nekik látszatposztokat biztosítani a HÖK-ben, amivel felvágnak, hogy ők nagyon fontos feladatot látnak el ott (igazából semmit nem tesznek, de így erre legalább van egy hivatalos indokuk). És miért kell Gólyatáborokat szervezni a felvetteknek. Jó, ennek van egy kis értelme és haszna, de másrészt csak arról szól, hogy minél jobban szétigyák és szétdugják magukat (ezekben utcahosszal vezetnek a HÖK-ös úriemberek és úrihölgyek), ráadásul szegény kis elsősnek ez az első tapasztalata a felsőoktatásról, és így az a torz kép alakul ki benne, hogy ez az egyetlen járható és járandó út. Pedig nem!! És a legidegesítőbb, hogy az adminisztrációk és benyalások lépcsőit megmászva az ilyen hallgatók még akár elismerést is kaphatnak… Hát igazságos az a kitüntetés, amit csak azért kap, mert valami HÖK-ös posztot ellátva közösségi tevékenysége igen nagy? Az ilyen szakmai és anyagi megbecsülés szerintem csak VALÓDI eredmények után jár az arra alkalmas és ÉRTÉKES embereknek…

 

Jó, beismerem, az értelmesebbek között is lehetnek olyanok, akik sokat buliznak és isznak (az ő szóhasználatukkal élve: „kiengedik a gőzt”). Nem szeretném leegyszerűsítve nézni a helyzetet, nem gondolom azt, hogy csak ez a két típus létezik: iszik-hülye és a nemiszik-értelmes. De ugyanígy nem igaz az sem, hogy aki nem issza szét az agyát minden második napon, az egy begyöpösödött, unalmas droid. Igenis lehet úgy élni és szórakozni, hogy nem végződik hányással (mennyi olyan jó programot lehet kitalálni, ami jóval konstruktívabb és az emberi kapcsolatról szól). És ekkor két embert nem csak az köti össze, hogy X helyen együtt buliztak, hanem valami közös szemlélet, közös érték…Csak így lehetne jobb ez a világ…

(Persze nem lesz…)

Címkék: felsőoktatás világ szemét pesszimizmus irónia realizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://negativ.blog.hu/api/trackback/id/tr4117295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maga 2007.07.24. 18:04:15

1) Az igazi gáz az, hogy most már jó bulik sincsenek ... Legalábbis az én karomon igencsak lagymatag volt a helyzet, pedig az állítólag "bulizós kar". Ami pedig a többi "egyetemistához illő" tevékenységet illeti ..

2) Gólyatábor -- sajnos a megállapításaid helytállóak. Ez egy jó alkalom lenne arra, hogy az emberek összeismerkedjenek, igényes programok keretében jól szórakozzanak, megtudják, hogy mi vár rájuk az egyetemen, és végül kialakuljon egy jó és összetartó társaság -- de sajnos a lehetőségeket nem mindig használják ki 100%-osan. Amikor felvettek a legelső szakomra, akkor én is nagy izgalommal készültem a gólyatáborra, de sajnos kiábrándító volt .. a szervezőgárda és a programok egész egyszerűen PRIMITÍVEK voltak.

3) HÖK -- ez is egy hasznos intézmény lenne, ha arra használnák, amire való: igényes, egyetemistához illő programok szervezésére, tanácsadásra, érdekképviseletre. Találkoztam olyan szakkal, ahol ez a dolog működik is, illetve személyesen is ismerek olyan HÖK-ös arcot, aki komolyan veszi a feladatát, de a többség számára ez tényleg csak a bulizásról (és a húsosfazékhoz való közellevésről) szól, csinálni meg nem csinálnak semmit.

Maga 2007.07.24. 18:07:44

Jaigen, a bulizáshoz: szóvalhogy a bulikon kívül igazából fölülről nem is nagyon szerveznek dolgokat. Ha van valami értelmes, akkor az alulról (kisebb karok esetében kari szinten) szerveződik, de sajnos a forráshiány vagy az általános érdektelenség ezeket is elég hamar elfojtja.

keksz* · http://negativ.blog.hu 2007.07.24. 18:52:30

Kedves Csárdáskirálynő!

Igen tisztán látod te is a helyzetet, köszönjük kiegészítő észrevételeid!

És tudod a legnagyobb gond az, hogy (hadd használjam a szavad) a primitív programok azért ilyenek, mert a legprimitívebb hallgatók ülnek be a HÖK-ös székekbe (általában, hiszen nekik úgysem szólnak semmiről a felsőoktatási évek, így legalább csinálnak valamit). És valóban: az értékesebb programokra egyszerűen nincs igény, mert olyan kevés hallgatót mozgat meg...
Bizony-bizony, minden összefügg mindennel: primitív HÖK-ösök primitív gólyatábort szerveznek, ahol átprimitálódnak az újoncok, és együtt járnak ezután primitív bulikba. Ezek újratermelik magukat!!

_Cicero_ 2008.01.25. 03:13:31

Hogy neked mennyire igazad van...
Annyit kell ,hogy hozzátegyek, hogy én nem rég kezdtem az egyetemet ,de ugyanezt látom. Tekintettel arra hogy bölcsészkaron tanulok azt vártam, hogy intelligens válogatott társaságba kerülök, akiknek az érdeklődése hasonló. Hát nem sok minden lett belőle. De kezdjük az elején. Gólyatábor. Vonakodtam hogy elmenjek, mert akkor még csak sejtettem,hogy ivás+közösülés és hasonló lesz az egész.Ezt sejtve nem mentem el. Nem tévedtem,ahogy utólag kiderült.Az egyetemre pedig elég sokakat felvettek, akik inkább lapátolnának.Semmi késztetés, semmi törekvés! "A kettes meglegyen akkor má' jó" hogy röviden idézzem a "filozófiájukat". És én csak néztem és az járt a fejemben,hogy akkor minek jött ide???? Ez lesz az értelmiség? És ami még viccesebb, hogy én is ezt a kategóriát kapom. Nem vagyok zseni, se eminens diák, de törekszem hogy minél jobban teljesítsek,és élvezem is a "munkám". De ilyenek társaságában szégyenlem magam.A másik érzés ami akarva akaratlanul is bennem van, az az alaptalan felsőbbrendűség-tudat. Ha az utcán azt látom hogy a "melós" odahány a kőre, a kortárs pincér pedig elményként a részegeskedést meséli el akkor nem tudok másra gondolni. De ekkor látom,hogy a nagyokos egyetemisták is ezt csinálják. Akkor mi a különbség? Vagy csak én vagyok lehetetlen ember? Ami nekem hiányzik, az az intellektuális élmény fogalma.Miért nem akar senki bonyolutabb kérdésekkel foglalkozni? Már nincs igény magasröptű társalgásra? Nincs. Létezik olyan, hogy kultúrált szórakozás? Életem egyik újabb célja,hogy ezt igazoljam, és ehhez társaságot találjak! Eddig kevés sikerrel, fogyatkozó reménnyel.Persze a fenti kategóriákban, és utóbbiban is vannak KIVÉTELEK!
Részemről ennyit fűznék hozzá.

Ink · http://inkk.blog.hu/ 2008.01.25. 22:23:13

elsőként Datára reagálnék most, remélem nem off.
Most ez komoly, hogy egy pincér/munkás láttán elfog a felsőbbrendűségi érzés, de erről ők tehetnek? hm..

posztra:
Az ahogyan a gólyatáborban viselkednek sztem nem csak a szervezők sara, sőt. Én DE BTKra járok/tam, a gólyatábor alatt végig nagyon hideg volt (az amúgy forró nyárban), és ez az egyetlen negatívum. Pedig egyszersem lettem részeg, vagy hasonlók. Viszont, tényleg vannak akik érdekes szórakoznak: azért mert ezt a morált hozták magukkal eddig életükből, ez nem a szervezők utasítása.
Nemrégen kapcsolatba kerültem a HÖKkel, mert önkéntes (a szó denotatív jelentését használva) külügyis vagyok (azaz nem egy kitalált poszton üldögélek, hanem) egy normális csapatban szervezünk, ötletelünk az Erasmusos külföldi diákok szórakoztatására. Azért, hogy hazatérve azt mondhassák "Igen, Mo jó hely, kedvesek az emberek, sokat beszélgettem a magyarokkal, nyitott emberek, visszamegyek még oda kirándulni" vagy hasonlók.

A btk létszámát én nyugodt szívvel megfelezném, túl sokan lógnak itt, a semmiért. Aki tehetséges bekerül, mert be akar kerülni, És ő akkor nem fog ja elveszíteni az egyensúlyt tanulás és berúgás között. (mert sztem mind2 kell az élethez)

sorry a hosszúságért.

_Cicero_ 2008.01.25. 23:06:17

Kedveis Ink!

Szó sincs erről, félreértettél. De nem lep meg, nem nagyon tudom magam kifejezni. Akkor van bennem ilyen érzés ha egy ember, legyen alkotmányjogász vagy segédmunkás,embertelen módon él és büszke erre. Erről nem ők tehetnek,mint ahogy írtam lehet én vagyok lehetetlen ember,hogy nem értem mi a jó abban. Megbecsülöm azt aki rendesen végzi a munkáját, legyen az bármi is. Szükség van kétkezi munkásokra is, és tudósokra is.Talán az arány a rossz. Mint mondottam, nem értem miért jön rám ez a késztetés, teljesen alaptalan, az embereknek nincs objektív mércéje. Igyekszem nem is foglalkozni vele.Talán csak az hozza elő, hogy a köztudatban az él, hogy a "tanult ember"-től elvárnak bizonyos szintet, és sokan bizonyítják ,hogy ilyen nincs. De lehet nincs igazam,és ilyen nincs is, minden ember számára egyorma a világ.Mégegyszer, senkit sem akartam megsérteni, ha meg sikerült, akkor elnézést kérek!

mocsokdream · http://negativ.blog.hu/ 2008.01.26. 10:00:37

Elsősorban Inkre reagálva!

Nekem az a véleményem a Hök munkásságáról, hogy egyrészt nagyon rossz, másrészt kicsit jó. Rossz azért, mert egyszerűen az ismerkedésre a bulizásra szánt alkalmakat tönkreteszi. De természetesen nem csak a HÖK a hibás, hanem az egyetemre felvett értéktelen, céltalan emberekkel is. A HÖK csak lehetőséget ad ezekre az igénytelen bebaszásokra.
Jó azért, mert valóban hasznos dolgokat is csinál. Ilyen az a tevékenység, amit Ink említett, ilyen nálunk is van. Csupán azzal van a baj, hogy az arány rossz. Amíg azt látom, hogy bemegyek a HÖKre és az elnök éppen pornót néz, valamint tölt még folyamatosan le, addig egy kicsit azt érzem, hogy ezek az emberek csak letölteni, önmagukat kielégíteni, az ösztöndíjpályázatokhoz plusszpontokat szerezni tudnak. Ha egy kicsit igényesebb dolgokat is csinálnának, akkor nem lenne baj. Nem akarok sznob lenni avgy mittomén, de mondjuk egy kollektív kedvezményes múzeumlátogatás, vagy akár egy kisebb-nagyobb közösséggel való kirándulás építőjellegű lehetne, még abban az esetben is, ha mondjuk az erdő közepén előkerül egy kis sör is. Tehát ez bizonyára közösségépítő lehet, de a pornótöltés, a brigádokádás a HÖK szervezésében a gólyatáborban szerintem pontosan egy összemosódott hányást eredményez, tehát nem közösséget, pont olyat amit ezek az emberek okádnak a WC-be, a padlóra, a szoba falára stb.

Egyet kell értenem DaTa kollégával ugyanis engem is egy kicsit felsőbbrendű érzés és mély undor tölt el, amikor a koliszoba ajtaján kilépve éppen elémokádik valaki, vagy esetleg az egyetemi előadásokon valaki csak a katalógus miatt mey be, és mindemellett tudom, hogy baromira nem érdekli, hogy mit fog majd csinálni, hogy mihez kezd az életével.

üdv
mocsokdream

Ink · http://inkk.blog.hu/ 2008.01.27. 08:26:19

Data:
szóval alapvetően a viselkedésükkel van gondod? ("embertelen módon él") olyan probléma sokszor adódik, h egyik embernek nem tetszik a másik viselkedése. Gondolom ezeket pont azért veszi észre, hogy a saját csoportját (ősi viselkedés) meg tudja különböztetni a más (utált,ellenséges) csoportoktól. Ilyen különbségekre alapszanak a kultúrális eltérések is. Mint ahogy a kínaiak simán köpnek egy nagyot a zsúfolt utcán: mert az nálunk nem udvariatlanság, és mert nagy a népsűrűség, nem érzik zavarónak, hogy kb 500an látták.
Gondolom téged azért zavar, hogy feltűnik és idegesít az ilyesmi, mert közben jött a civilizáció és azt hiheted, hogy ez minden emberi törvényt átír, és aki nem tart be bizonyos illemet, viselkedést, az ott ragadt vlhol az önkifejezés ösztöni szintjén. Na ezért felsőbbrendűnek érezni magad szerintem kissé fura. Én azt látom bölcsebbnek(talán felsőbbrendűnek, de nem szeretem ezt a szót) másoknál, aki nem érezteti é veszi észre, hogy bölcsebb; hanem belesimul az élet menetébe.
De kiváncsi vagyok a reakcióidra, mert lehet, hogy félreértettelek.

mocsokdream:
:) az elnök pornót néz, ez jó.. Nálunk nem tudom mit csinál az elnök, de nem is érdekel. A karon minden kirándulást tanulók szerveznek, úgy hogy megpályázzák a kari tanácstól a helyet a közös üdülőből Síkfőkúton. Tehát nem hökösök. Ez egy filós buli, de: ennél durvább party kevés van. Összevissza isznak, ténferegnek, hánynak 3 nap alatt. (Pedig hát filósok, kevés embert vesznek fel és rengeteg tudást tanulnak. tök intelligensek) Mégis így buliznak. Hidd el, én meglepődtem:DD szal HÖK nélkül is így buliznak az emberek. Ezért nem értem miért mosod össze a hök szervezést a fiatalok bulizási szokásaival.
A szakunkon minden szakestet is mi szervezünk.
sztem ez így van jól.
Egyszer mentünk múzeumba is, művtöri óra keretében, a tanár szervezte. Beszéltünk egy művésszel is.

keksz* · http://negativ.blog.hu 2008.01.28. 09:04:45

A felsőbbrendűséghez:

Ma már nagyon összemosódnak a határok, és ez baj. Ma már általános dolog értelmiségnek lenni (mondjuk kevesebbet is ér). Bár attól még nem értelmiségi valaki, hogy megvan a papírja, hanem az életmódja teszi azzá. Ez egy társadalmi jelenség, amelyben már senki sem elégszik meg a szakmunkájával. Igen ám, de nem mindenki érdemli meg, hogy felsőoktatásba járjon (és nincs is mindenkire szükség, mert az ő helyük a munkamegosztás egyéb helyein van). Igaz, hogy szubjektíven egy eladó is lehet értékes (pl. a legjobb anya), de ha azt nézem, hogy például el tudok-e vele beszélgetni (felnőttként) a világ dolgairól, máris alacsonyabb szinten lehet. Én elértem, megszereztem tudást, ismeretet, filozófiát. Miért szégyelljem, hogy többre jutottam? Semmi bajom velük, csak reálisan érzem a bennem lévő többletet...

DaTa!

Ha tanulmányaid során törekszel, és élvezed azt, akkor nincs gond. Azokkal van gond, akik csak úgy ottvannak, hogy legyenek valahol:
negativ.blog.hu/2007/06/14/a_parkolopalyas_kulturpubertasok

Ink!

Mondjuk azért kíváncsi lennék, milyen programokat szervez a HÖK az Erasmusos hallgatóknak...
Egyébként meg miért lenne szükséges a berúgás az élethez? Ezzel nem tudok egyet érteni!
Ha pedig valaki ottragadt az önkifejezés ösztöni szintjén, én viszont képes vagyok többre, miért ne érezzem magam többnek? És nem szükségszerű, hogy éreztessem is velük!

Mocsokdream!

Én egy fokkal radikálisabb vagyok ebben a kérdésben: egyáltalán nincs szükség a HÖK-re! Alulról kell szervezni a programokat ("Hé, Ági, nem jöttök el jövő héten a kiállításra?"). S ha a hallgatók az ilyen alulról szervezésekben is ilyen igénytelenek (ld. Ink példája a filós bulikról), akkor az az ő bajuk. De teljesen egyetértek, hogy kár, ha a HÖK ezt még segíti is (és a legnagyobb baj, hogy még pénzt is elvesz - pl. az én ösztöndíjamból)!

Ez az egész HÖK csak giccses demokrácia-játék. A rendszerváltás óta a társadalom minden területén éreztetni akarják, hogy mekkora demokrácia van, még a hallgatók is beleszólhatnak a saját ügyük intézésébe!

Ink · http://inkk.blog.hu/ 2008.01.28. 13:26:09

hát ha tényleg kiváncsi vagy, szívesen mesélek róla:) Például kaptak Dracula túrát, mindenféle jóval, ez még előző szemeszterben volt. Aztán kapnak mindig welcome és goodbye partyt, ami általában menzán kajálás + csocsózás beszélgetés + táncolás követ valamelyik kisebb szórakozóhelyen. A mostani goodbye party pl egyben karácsonyi party is volt, kaptak általunk készített mézeskalácsot, + nyomott pólót, kézműves bögrét, pici ajándéküveges unicumot. Most szervezünk welcome partyt, farsangi hétvégét, ill. külügyi börzét, ami a diákoknak szól, mivel nem értesülnek az ösztöndíjlehetőségről, pedig a legtöbbre még vannak helyek, csak fel kéne emelni a hátsót és megírni angolul egy CV-t, meg motivation letter-t, (amit amúgyis ismerni kell mire diplomázik az ember. )
a börzén lesz teakóstolás, japán írásbemutató (leírják a neved japánul) meg hasonló finomságok a kiállítók mellett. A legtöbb hökös tényleg szervez, csak kevéssé látványos é átlátható a munkája. Ezek is értékelhetők, nemcsak a pornókirály :)))
Szerintem is alulról kell szerveződni. Mikor elsős voltam vártam,hogy majd kiírják: szakest csak nektek!! De nem történt ilyesmi és fel kellett ébrednünk, hogy megszervezzük magunkat. Azt mondjuk még mindig nem értem, hogy a HÖK hol segít vlkinek lerészegedni. Ez egy saját döntés, nem?

_Cicero_ 2008.01.28. 17:21:09

Sziasztok!

A felsőbbrendűség problémát keksz* leírta, én is egyetértek, tekintheted ezt a véleményemnek Ink. Esetleg annyit fűznék hozzá, hogy talán büszkeségnek lehetne ezt átírni. Ha látok egy kőművest vagy ácsot aki a kész ház mellett büszkén áll és az van az arcára írva hogy "Te ilyet nem tudnál csinálni!" akkor nem sértődök meg. Sőt, örülök annak,hogy jó munkát végzett, és ez őt is megelégedettséggel tölti el. Na most ez a helyzet az értelmiséggel is, ha valaki sokat tud, hát miért ne lehetne büszke rá? Igaz az is, hogy az tud sokat aki tudja ,hogy nem tud sokat. De ilyen alapon akkor sose lehetnénk elégedettek magunkkal.
Amit viszont te írtál és én nem értek: Miért van szükség az élethez a berúgásra? Kérlek magyarázd el, meg akarom érteni! Az világos,hogy minden ember a boldogságra törekszik, de ez,hogy segíti a cél elérését?

Én naívan hiszek valami eszményi boldogság létezésében, ami nem hoz maga után fejfájást, és akár hosszú éveken vagy egy életen át is eltarthat. Hogy ez mi és hol van azt még nem tudom. Ha majd meglesz akkor többé nem kell hinni, ésszel is fel lehet majd fogni.Addig is csak keresem! :)

A kérdést érinti az egyik írásom:
cognitio.blog.hu/2008/01/26/az_allam_avagy_platontol_marxig

Ink · http://inkk.blog.hu/ 2008.01.28. 21:39:03

:) szerintem mindenki más utakon látja azt, ahogyan a beteljesedést elérheti. hogy miért írtam, h a berúgás is az élet része? mert ez szerintem pont olyan, mintha kipróbálnék egy indiai teát vagy a bungee jumpingot. a részegség is valami olyan módosult tudatállapot, amivel tapasztal az ember. Pl az inkák szent itala is a sör volt, sok kultúra része az alkohol fogyasztás. Persze a görögök óvnak a mértéktelenségtől, de erről már biztos sokat olvastál filó szakon. Mondjuk lehet, h csak én vagyok rosszul összerakva, amiért mindeképpen mindent meg akarok tapasztalni a linearitáson kívül mást is. Ha fel lehet így osztani: legyen józanság és józan logika, de legyen önkívületi állapot is. (nyilván minden embernél más arányban) Pl. vannak/voltak olyan művész és gondolkodói rétegek(XIX-XX.sz szimbolizmus,szürrealizmus-ópiumbarlangok), akik csak szerek, alkohol vagy drog által tudták elképzelni az alkotást, az életet.
Ha vlk olyan gondolkodó akar lenni, aki nem csak ismételgeti 2000 (és több) év tudását, hanem újra akarja rendezni szerinted elérhető ez józan, lineáris gondolkodással? (nem költői kérdés volt)

mocsokdream · http://negativ.blog.hu/ 2008.01.29. 08:43:29

Kedves Ink!

Nagyon érdekes számomra, amit írtál, mert a berúgás az élet része számomra is, bár nem úgy, hogy tartalmas része. Én is hasonló véleménnyel vagyok, hogy mindent ki kell próbálni stb, én is voltam már fetrengős részeg.... De ez a mindent kipróbálni akarás nálam elsősorba érzésekben jelenik meg. Tulajdonképpen úgy, hogy minden érzést meg szeretnék ismerni:) Viszont azt sem kell elfelejteni, hogy az általános emberi értékrendszerben fontos szerepe van az általánosan negatívnak gondolt dolgoknál az aránynak. És nem mindegy, hogy egy életben egyszer fetreng valaki vagy minden nap.
üdv mocsokdream

keksz* · http://negativ.blog.hu 2008.01.29. 15:24:08

Ink!

Hát ezzel nem vettél le a lábamról: tehát a HÖK csupa "partyt" szervez, meg Unicumot ad? Azt se értem teljesen, hogyha a cél a magyarokról való pozitív kép kialakítása, akkor miért JAPÁN írásos program van????

Igenis a HÖK-ös segít lerészegedni! Azzal, hogy ilyen programokat szervez! Azzal, hogy ezt teszi az adott közösségben normává. Márpedig aki új közösségbe lép (pl. felsőoktatásba megy), mindig felad egy részt önmagából, és a helyi normákat követi (hogy befogadják). Persze ez nem kötelező (pl. én nem teszem meg), de 90% gyenge akaratú, és akkor is elmegy inni, ha a barátnőjét nem oda vinné..

A részegség témájában (meg sok másban is) DaTa véleményei tetszenek! Én is keresem a magasabb rendű boldogságforrásokat (és találtam is már párat)... De ha mindenképpen meg akarunk tapasztalni minden érzést, akkor egye-fene, egyszer rúgjon be az ember. De az a gond, ha ez az életét irányítóvá teszi. Amúgy nem tudom tisztelni azokat a művészeket/gondolkodókat, akik csak így értek el eredményt (még ha az tényleg zseniális is). Csalnak, doppingolnak! Sokkal többet ér, aki ezt maga erejéből képes megtenni!

mocsokdream · http://negativ.blog.hu/ 2008.01.29. 17:57:10

Keksz*!

"Amúgy nem tudom tisztelni azokat a művészeket/gondolkodókat, akik csak így értek el eredményt (még ha az tényleg zseniális is). Csalnak, doppingolnak! Sokkal többet ér, aki ezt maga erejéből képes megtenni!"

Ezzel a gondolatoddal nagyon nem tudok egyetérteni! Itt nem doppingkérdésről van szó. Egyszerűen arról van szó, hogy mondjuk beópiumozva, részegen, vagy betépve az ember előtt egy új világ nyílik meg. Ebbena világban nem biztos, hogy érvényesek a fizika szabályai, sőt egyáltalán nem biztos, hogy akármilyen szabály létezik is benne. Egyszerűen egy józan embernek felfoghatatlan, mert egyszerűen ehhez a világhoz kötött gondolkodással rendelkezik. Hogyan tudna mondjuk egy józan ember egy elrugaszkodott világról valóban hitelesen írni? Te tulajdonképpen azt várod el, ha én hiteles visszaemlékezést írjak a nándorfehérvári diadalról???

üdv
mocsokdream

Ink · http://inkk.blog.hu/ 2008.01.29. 20:53:33

Nahát, most lehet azt gondoljátok,h én annyit szórakozom és iszok, h ki se látszom belőle... :)) nem, ez nem így van. 20 évem alatt eddig egyszer történt, h végigültem az estét némi alkoholprobléma miatt. És igen, az arányt nagyon fontosnak tartom, illetve a tartást (pl lányok esetében)
A japán írásos program a börzénken van, ami a magyar diákoknak szól. Csak megemlítettem azt is, h például ilyet is szervezünk (szponzorgyűjtés, reklámok leszervezése, kaja, stb,) lehetőleg minden ingyen(azaz ezzel szponzorálnak minket egyes cégek) vagy nagyon lealkudva az árakat, mert kicsi a keret rá. (azt nem tudom, h milyen relációban áll az erre elkülönített költség az ösztöndíjak összegével, de ha te hiteles információk birtokában vagy, érdekel)

Abban van ráció, hogy bizonyos norma uralkodik a felsőoktatási intézmények programjain, de ez nem a Hökösök érdeme(tehát nem csak az ivás miatt szerveznek le valamit), hanem ez általános egyetemi hozzáállás, a korral jár, mivel ezt pl sokan kinövik. Illetve még a kereslet-kínálat is azt mutatja, h nem a hök ötlete, h igyunk minél többet. Egyszerűen mindenhol erre van igény. Persze minden szervezetben vannak olyanok, akik lopnak/csalnak/hazudnak, de nem csak ilyenek gyűjtőhelye a hök. mind1.

Amelyik fiatal életét az alkohol teszi irányítóvá az alkoholista és beteg. Gondolom egyetértessz azzal, h ez más téma. És fiatal is lehet alkoholista, ha tényleg abból állnak a hetei, h várja a szerdákat/csütörtököket/péntekeket, h végre ihasson. Szerintem ez a réteg tényleg elhanyagolható mennyiségű.

doppingolnak:) ez jó. mintha versenylovakként értékelnénk a művészeket/gondolkodókat.
Szerinted a sörben van az igazság, amit végül az azt elfogyasztó ember kimond?
az, amit módosított állapotban összeraksz a fejedben (pl egy logikailag felépített gondolatmenet a bármiről) a saját tudásod elemeiből épül el.
Nem lehet csalásként felfogni a módosító szereket, ha nem fizikai produkcióról van szó, szerintem. Meg egyáltalán, hoygan lehet doppingról beszélni gondolkodás esetében?

üdv:)

_Cicero_ 2008.01.30. 01:03:30

Sziasztok!

A művészettel kapcsolatban én olyan véleménnyel vagyok, hogy a művész alkossan valami újjat, nem kell annak valósnak lennie. Az eredetiséget tartom fontosnak! Ha ehhez tudatmódosításra van szükség, akkor tegye, és ő az aki alkotásáival képes ezt a világot tolmácsolni. Így értelme volt. A tapasztalással kapcsolatos vitában az empirista és a racionalista állaspont harcát vélem felfedezni. Én, mint az utóbbi tábor pártfogója, azt mondom hogy saját érzékeinken át nem lehet mindent megtapasztalni, azt nagyon könnyen be lehet csapni. Illetve ha egy módosított tudatállapotban teszem azt, akkor nem a valóságról tudok meg mást, hanem egyes szerek okozta hatásokról és az ezekre adott saját reakcióimról. A másik az, hogy az élet túl rövid és az ember túl korlátolt ahhoz hogy eleget megtapasztaljon. Illetve nagyon egyszerű okai is vannak. Ha tudni akarom,hogy a busmanok miért élvezik az új évszak kezdetét, mit szeretnek ebben, akkor nem költözök hozzájuk, hanem megpróbálom megszerzett ismeretek alapján rekonstruálni. Minél több adatom van róla, annál pontosabb lesz a hipotézis. Ha fontos számomra a kérdés, akkor viszont muszáj az elméletet gyakorlatban is megnézni. De ez már csak a közvetlen bizonyítás. Lehet a példa kicsit abszurd volt, de szerintem a lényeget jól érzékelteti. Szerintem viszont a gondolkodásban nincs haszna, oda a józánság és a logika szükséges, esetleg a képzelőerő, de módosult tudatállapotban ezek is módosulnak exponenciálisan, tehát az csak az "álomvilág"-ra lehet érvényes. Korelácó a valósággal fennálhat, de ezt nehéz bizonyítani...

_Cicero_ 2008.02.04. 03:45:12

Kedves keksz*!

Fentebbi hozzászólásodban egy fontos mondatot találtam : "Én is keresem a magasabb rendű boldogságforrásokat (és találtam is már párat)..."

Esetleg kifejtenéd mi lenne az?

A HÖK-ről

Ami az én tanulmányaimat érinti, eddig semmit sem tett értem a HÖK. A pénzügyi juttatások állami normatívák, azt meg nem ők kezelik. Valóban jó lenne, hogyha közösségépítő programokat szerveznénke egyetemistákhoz méltó színvonalon. De valószínűleg nehéz lenne megfelelni a halgatói igényeknek. A másik meg talán az,hogy a tanulás mellett mennyi idő van ilyen programokra? Senki sem tanul éjjel-nappal, de könnyen meglehet,hogy órákkal ütközne. Szóval mindösszesen, bármennyire is nagyra tartják a HÖK-öt, nagyobb a felhajtás körülötte mint amennyit ér.

Susybaby · http://szerelemblog.blog.hu 2008.10.12. 23:17:17

Szerintem ismét be kellene vezetni a jó régi high culture/popular culture megkülönböztetést, ezúttal nem az egész társadalomra, hanem az egyetemistákra kivetítve, azaz, ahogy én is tapasztaltam, továbbra is megvannak az igényes programokra vágyó hallgatók, akik továbbra is a tanulást tekintik elsődleges célnak és a többiek akik sz*nak az egészre. Egyébként nálunk egy része másod-harmadévben észbe kapott, és elkezdett komolyan tanulni.

A HÖK annyit jelent, hogy aki jóban van velük, az kap laktámot/szoctámot, akkor is ha amúgy autóval jár egyetemre, míg az igazából rászorulók csak akkor, ha sorra kerülnek...

P.S. Tudjátok, hogy törölték az első videót?

keksz* · http://negativ.blog.hu 2008.12.29. 14:34:59

Susybaby!

Abban teljesen egyetértek, hogy észre kell venni a két kategória közötti különbséget. De szerintem a "popular culture" tagjainak semmi helye a felsőoktatásban. Maradjanak meg a maguk középiskolai végzettségénél, azzal is teljes életet lehet élni. De ez így nem állapot, hogy a műkörmös picsák és a szókincstelen srácok ugyanúgy bekerülhetnek...

A HÖK-ről írtak valóban úgy vannak, ahogy leírtad. Ha nem vagy jóban velük, semmi esélyed (ha csak nem lefekszel valamelyikkel - nem egy példát tudok erre)....
süti beállítások módosítása